Także i tym razem dzięki nauczycielce Iwonie Witczak dzieci zgłębiają świat sztuki i matematyki.
Grupa „Kotki” wspólnie z dziećmi z Polski, Litwy, Gruzji, Włoch i Turcji odkrywa, jak matematyka jest obecna w dziełach znanych malarzy.
Projekt „Matematyczne Oblicza Sztuki” to wyjątkowa inicjatywa edukacyjna, łącząca dwie pozornie odległe dziedziny – matematykę i sztukę. Dzięki udziałowi w tym przedsięwzięciu przedszkolaki już wiedzą, że na obrazach ukrywają się figury geometryczne. Mają także świadomość, iż dzieło sztuki może posiadać rytm i symetrię. A wszystko to odkryją podczas zabawy i twórczych działań korzystając z nowoczesnych narzędzi multimedialnych i technologii TIK. Podczas realizacji tego projektu dzieci będą miały okazję poznać dzieła słynnych malarzy, takich jak Piet Mondrian, Wassily Kandinsky czy M.C. Escher, i spróbują poszukać w nich matematycznych elementów. A potem sami chociaż na chwilę staną się wielkimi artystami! Stworzą własne prace korzystając ze zdobytej wiedzy o palecie barw, kształtach i wzorach stosowanych przez znanych już im twórców.
Styczeń i luty upłynął przedszkolakom pod znakiem twórczości Pieta Mondriana. Dzieci nie tylko poznały tego holenderskiego malarza i jego styl. Wiedzę teoretyczną przekuły w praktykę. Bawiły się bowiem symetrią płatków śniegu i tworzyły w stylu tego artysty. Dzięki temu lepiej zrozumiały, czym jest symetria i jak można układać figury geometryczne, by tworzyć piękne kompozycje. Powstały także prace pełne kolorowych zwierząt stworzone przy pomocy sztucznej inteligencji. Największą radość sprawiło dzieciom tworzenie sztuki w arkuszach Google, przy bezpośrednim udziale ich kolegów z krajów biorących udział w projekcie. To był wspaniale i kreatywnie spędzony czas i od dziś mamy wśród przedszkolaków „z trójki” prawdziwych ekspertów sztuki Mondriana. (info MPP nr 3)