Istnieje tu trasa XC wymagająca korekt, które w ramach tego zadania będą wykonane
W ramach tego zadania powstanie uzupełnienie istniejącej ścieżki o nowe elementy przeszkód technicznych oraz powstanie nowa bieżnia rekreacyjna oraz rowerowo-terenowa w malowniczym lasku przy ul. Piastów, o łącznej długości około 4 km. Projekt przewiduje docelowe stworzenie trzech poziomów trudności dla ścieżek rowerowych: łatwego, średniozaawansowanego oraz zaawansowanego, co umożliwi korzystanie z nich zarówno początkującym, jak i bardziej doświadczonym rowerzystom. Co ważne, najprostsza ścieżka będzie również dostępna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
W parku znajdą się różnorodne przeszkody techniczne. Wśród planowanych elementów znajdują się m.in. ruchome pochylnie, kłody, pump & jump, a także różnego rodzaju podjazdy i mostki. W zestawie przeszkód do toru rowerowego znajdą się elementy do stworzenia ciekawej i wymagającej trasy:
- Ruchoma pochylnia - ruchomy element przypominający huśtawkę, który zmienia swoje nachylenie, co wymaga od rowerzysty dobrej techniki i wyczucia równowagi.
- Bunny hop pro - strefa do wykonywania naskoków podczas podnoszenia przedniego koła, idealna do doskonalenia technik skakania na rowerze i pokonywania nieprzewidzianych w terenie przeszkód.
- Kłody + kamienie - linia przejazdu z naturalnymi przeszkodami, który wymaga precyzyjnego prowadzenia roweru.
- Pump & jump – inaczej nazywane jako rolki czy muldy to elementy do pompowania i skakania, które pozwalają na zdobycie prędkości bez pedałowania na krótkim odcinku jazdy.
- Drop mały - niski spadek, idealny dla początkujących, który uczy bezpiecznego lądowania.
- Podwójny drop - bardziej zaawansowana wersja z dwoma spadkami, wymagająca większej pewności siebie.
- Mini drops drewniany i kamienny - różnorodność w postaci małych skoków wykonanych z drewna oraz kamieni.
- Banda - zakręt o dużej wysokości, który umożliwia jazdę z dużą prędkością.
- North shore - drewniane elementy w konstrukcji wyniesionych kładek i platform, które sprawiają wyzwanie dla umiejętności technicznych,, w tym koordynacji ruchowej.
- Podjazd kłody - podjazd wykonany z kłód, który wymaga precyzyjnego manewrowania oraz umiejętności technicznych i siłowych.
Podjazd + kamienie - połączenie podjazdu z kamiennymi przeszkodami, co podnosi stopień trudności.
Rock garden - sekcja z dużymi kamieniami, która wymaga utrzymania równowagi i precyzyjnego prowadzenia roweru podczas zjazdu.
Stolik – przeszkoda w postaci wyskoku, płaskiej platformy i części zjazdowej, , która może być używana do różnych trików. Jadąc powoli każdy ją przejedzie ,a osoby jadące szybciej mogą uczyć się bezpiecznych wyskoków i bezpiecznego lądowania
Mostek - przejazd nad ścieżką w postaci mostka, który wymaga ogromnej koncentracji i równowagi, idealny do ćwiczeń technicznych.
Dzięki tym elementom tor będzie zróżnicowany i pozwoli riderom na rozwijanie swoich umiejętności w różnych aspektach jazdy na rowerze.
Ponadto, w projekcie uwzględniono również budowę wiaty z ławostołem i wieszaków na rowery, co zapewni wygodę użytkownikom.
Realizatorem projektu jest firma PUMPIT z Wrocławia, a całkowity koszt inwestycji wyniesie 921 270 zł. Prace budowlane mają zakończyć się do końca maja 2025 roku.
Bolesławiec zyska nową jakość w zakresie rekreacji rowerowej, co z pewnością przyciągnie pasjonatów dwóch kółek oraz osoby, które chcą aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu.