Nauczycielka Iwna Witczak i jej podopieczni z grupy Krokodylki już kolejny raz stali się częścią społeczności i pasjonatów kodowania, a także wsparli Polskę w przyjacielskiej rywalizacji państw, ścigających się w liczbie zorganizowanych wydarzeń. - Zatem październik upłynął przedszkolakom pod znakiem kodowania i programowania. Dzieci wraz z nauczycielką podjęły szereg działań, które doskonale wpisywały się w tę europejską inicjatywę. Przedszkolaki zakodowywały i odkodowywały znaki drogowe, liście czy kółeczka(wykorzystując matę i kolorowe kubeczki). Dzieci tworzyły własne sudoku. Na zajęciach pracowały z ozobotami, wyznaczały drogę i układały kody dla tych sprytnych robotów oraz przy pomocy specjalnych puzzli tworzyły własną drogę do przedszkola, po której przemieszczały się robociki. Krokodylki odwiedziły także Miejską Bibliotekę Publiczną-Centrum Wiedzy, gdzie uczestniczyły w zajęciach z robotyki. Nie zabrakło także działań związanych z muzyką, było zarówno układanie rytmów, jak i praca z instrumentami. Nauczycielka urozmaicała pracę wplatając do zadań związanych z kodowaniem rymowane wierszyki. Przedszkolaki wykorzystały także tę europejska inicjatywę do wykonywania i zakodowywania łańcucha dobroci, co stanowiło z kolei element akcji charytatywnej, w której uczestniczy MPP nr 3. Najwięcej radości sprawiło jednak dzieciom tworzenie własnych awatarów, dzięki czemu powstała niezwykła fotografia grupowa. Inicjatywy podejmowane przez przedszkolaki zaowocowały już kolejnym certyfikatem, z którego dzieci mogą być naprawdę dumne – informuje Urszula Pawlak, dyrektorka placówki.