W 2014 r. Polska dołączyła do grupy krajów promujących bardzo wczesny start językowy. Celem nauki języka obcego w przedszkolu jest przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym na dalszych etapach edukacyjnych.
- Poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej, wrażliwości oraz budowanie motywacji do nauki języka obcego już we wczesnym dzieciństwie łatwiej nabyć umiejętność komunikowania się w innym języku niż polski. Dlatego też, aby ułatwić dzieciom tzw. „start językowy” przedszkolaki z „Piątki” poprzez zabawę w „magiczny pociąg” poznawały wybrane kraje europejskie - symbole, flagę, potrawy narodowe, umiejętność wypowiedzenia kilku zwrotów grzecznościowych w języku danego kraju. A wszystko to odbywało się na podwórku przedszkolnym w atmosferze radości, rozbudzonej ciekawości przy zaangażowaniu przedszkolaków, nauczycieli i rodziców. Była to lekcja, która ma rozbudzić ciekawość poznawania innych krajów, ich odmienności kulturowej, chęci nauki języka obcego ze świadomością korzyści płynących z umiejętności komunikowania się w różnych językach - informuje Violetta Jaworowska, dyrektorka placówki.