Ceremonię widowiskowego otwarcia poprzedziły dwa dni sprzedaży ręcznie dekorowanych wyrobów ceramicznych, wyprodukowanych specjalnie na tę okoliczność. – Przygotowaliśmy  ponad 60 tys. sztuk naczyń użytkowych - kubków, filiżanek, misek, talerzy oraz dzbanków, które zostały pomalowane w 80 dekoracjach standardowych i unikatowych – informuje prezes Helena Smoleńska. Wyroby w limitowanej edycji – to bezsprzecznie najbardziej poszukiwane dzieła sztuki, które na rynku kolekcjonerskim oraz wśród miłośników ceramiki cieszą się niezwykłą popularnością i są prawdziwymi „białymi krukami” wśród znawców na świecie.

Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC”, oprócz stoiska firmowego na bolesławiecki rynku, przygotowały kiermasz ceramiczny oraz punkt malowania spersonalizowanych kubków i portretów na posesji zakładu. Dla zainteresowanych – zwiedzanie zakładu oraz warsztaty stemplowania biskwitu. Niezmiennie niezwykłą popularnością cieszy się możliwość pomalowania ciała w charakterystyczne ceramiczne wzory przez artystki z ZC „BOLESŁAWIEC”.

„Manufaktura w Bolesławcu” i „Żywe Muzeum Ceramiki”  - oprócz stoiska firmowego, w swojej ofercie proponuje m.in.: zwiedzanie fabryki, warsztaty ceramiczne, konkursy na Facebooku Manufaktury, malowanie twarzy, atrakcje dla dzieci i strefę relaksu. Niekwestionowanym hitem jest tegoroczna kolekcja „Forest Line”. W „Żywym Muzeum Ceramiki” każdy może przeżyć prawdziwą ceramiczną przygodę.