Na terenie miasta działają: 1.Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC” Sp. z o.o., 2.„Ceramika Artystyczna” Spółdzielnia Rękodzieła Artystycznego, 3.„Manufaktura w Bolesławcu” Sp. z o.o. sp. k., 4.Ceramika „Tyrcz” Alina Tyrcz, 5.Ceramika „Zebra”, 6.Ceramika Bolesławiecka „Kalich” Jacek Kalich, 7.Ceramika „Czaja-Sobieraj” Anna Czaja-Sobieraj,8. Ceramika Artystyczna „Kaola” Zdzisława Pachom, 9.„Moja Faktoria” Karolina Różyło, 10.Pracownia Ceramiczna „Lapis Lazuli” Ewa Chabluk, 11. „VRS Ceramics” Violetta Stępień, 12.Ceramika Artystyczna Dalia Ewelina Czyżewska, 13.Ceramika Artystyczna „Maldur” Małgorzata Durda, 14.Pracownia Ceramiki „Bolesławiec” Zbigniew Forys.

Wszystkie bolesławiecki zakłady i pracownie zaprezentowały ceramikę użytkową. Autorem zdjęć jest bolesławiecki artysta Grzegorz Matoryn.  Prezentacja na kartach kalendarza jest fragmentem kolekcji przedstawiającej osiągnięcia lokalnego rzemiosła ceramicznego. Na całość składa 30 współczesnych zakładów ceramicznych działających na terenie całego powiatu bolesławieckiego, które zaprezentowane zostały na wystawie i w katalogu  Muzeum Ceramiki podczas ubiegłorocznego Bolesławieckiego Święta Ceramiki. Wystawa przygotowana została w ramach projektu „Polska i Norwegia na Europejskim Szlaku Ceramiki: włączenie Bolesławca i Porsgrunn do międzynarodowej sieci współpracy miast o tradycjach ceramicznych”, w którym partnerami są Gmina Miejska Bolesławiec, norweskie Telemark Museum i Europejski Szlak Ceramiki. Jednym z elementów projektu jest odnowienie zabytkowego pałacu Pücklera i jego adaptacja na nową siedzibę Muzeum Ceramiki w Bolesławcu.

Kalendarz ścienny „Z bolesławieckiej gliny” zdobył już uznanie i cieszy się dużym zainteresowaniem. Karty z ceramicznymi motywami wprowadzają ciekawe urozmaicenie wnętrza i będą cieszyć oko przez cały rok w wielu prestiżowych miejscach, instytucjach, urzędach, np. w biurze Marszałka Senatu Rzeczypospolitej Polskiej. – Zajął on poczesne miejsce w moim biurze i cieszy oko wyjątkową bolesławiecką ceramiką – informuje prof. Tomasz Grodzki, marszałek Senatu. Warto przypomnieć, że „ceramika bolesławiecka” to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na europejskich i światowych rynkach. Jest wyjątkowym symbolem Bolesławca.