Uznaliśmy, że najważniejsze jest to, aby dzieci w sposób bezpieczny i  przyjazny, wróciły do szkoły. Liczyła się przede wszystkim atmosfera, klimat, spokój, który powinien towarzyszyć przekraczaniu jej progu. Była to odrobina czasu na zadbanie o siebie  i najbliższych, na rozmowy inne niż o szkole i zobowiązaniach, chwila oddechu od wymagań  i presji. Staraliśmy się, aby uczniowie wiedzieli, że nie czekają na nich sprawdziany, testy czy kartkówki.

Ze względu na naukę hybrydową kampania w naszej szkole trwa od 17 do 28 maja 2021r. tak, aby każda klasa mogła z niej skorzystać. Przygotowano i zrealizowano szereg działań, których celami były integracja zespołu klasowego, nawiązanie ponownych pozytywnych relacji, więzi w zespole klasowym.

W majowy poniedziałek pierwszy raz od dłuższego czasu początek lekcji zwiastował szkolny dzwonek, a nie rozpoczęte spotkanie na jednym z komunikatorów. Uczniowie usiedli w ławkach i zobaczyli swoich nauczycieli, kolegów na żywo. Choć wielu z nich z niecierpliwością czekało na ten dzień, to powrót do szkoły wiązał się z dużym stresem i poczuciem niepewności.

Wychowawcy powitali swoich uczniów i zaproponowali różne gry i zabawy integracyjne, pojawiły się quizy o szkole i klasie, portrety wychowawców oraz mapy myśli „Wracam do szkoły”, „Tak właśnie wygląda szczęście”. Pomocne okazały się scenariusze przygotowane przez Samorząd Uczniowski.

Zorganizowano również wspólne wyjścia poza teren szkoły. Humory dopisywały. Czas umilał wesoło trzaskający ogień, a w powietrzu unosił się zapach pieczonych kiełbasek.
W końcu spacerowanie zaostrza apetyt. Dzieci wydawały się naprawdę szczęśliwe, potwierdzały to uśmiechy na ich twarzach.

Ciekawe były również zajęcia w ramach kampanii Zachowaj Trzeźwy umysł 2021 pod hasłem „W poszukiwaniu szczęścia”, których celem było wzmocnienie pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej i budowanie u ucznia poczucia bezpieczeństwa.

Podczas działań integracyjnych panie prowadzące zadbały o dobrą atmosferę, grając na gitarze i śpiewając. Dzieci bardzo chętnie włączyły się do się do zajęć z muzykoterapii, których celem było zniwelowanie napięcia związanego z powrotem do nauki stacjonarnej i odbudowanie relacji miedzy uczniami i wychowawcą.

Zajęcia sportowe przygotowane i prowadzone przez nauczycieli wychowania fizycznego przyniosły wiele radości i stały się początkiem powrotu do pełnej sprawności fizycznej. Wiele miesięcy pracy przed komputerem, zakazy wychodzenia z domu sprawiły, że dzieci czuły się zmęczone. Na boiskach szkolnych zrobiło się głośno, słychać było okrzyki zwycięzców. Wszędzie panowały gwar i poruszenie.

Wszystkie zajęcia zostały przeprowadzone zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego. Udało nam się połączyć dobrą zabawę z bezpieczeństwem uczestników. Nasze działania uczniowie przyjęli z ogromnym entuzjazmem. Zaangażowanie nauczycieli zostało docenione przez dzieci i ich rodziców. Wierzymy, że „Tydzień Ulgi” pozwoli, aby nauka w kolejnych tygodniach była przyjemniejsza. (info SP nr 2)