Zadanie miało na celu likwidację wyrobów zawierających azbest z terenów nieruchomości zlokalizowanych na terenie Miasta Bolesławiec. Wnioski w tej sprawie składali mieszkańcy, właściciele i użytkownicy nieruchomości zlokalizowanych na terenie Bolesławca, a także dzierżawcy działek ogrodowych Rodzinnych Ogrodów Działkowych, którzy wcześniej zostali zinwentaryzowani w bazie azbestowej.
Prace obejmowały: odbiór, demontaż płyt cementowo-azbestowych wraz z załadunkiem oraz transportem i ich unieszkodliwianiem na składowisku odpadów niebezpiecznych.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniósł: 42 848,14 zł, w tym koszty kwalifikowalne 27 741,00 zł, z czego otrzymana dotacja, ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, przeznaczonych na realizację usuwania wyrobów zawierających azbest wyniosła: 19 418,70 zł. Pozostała kwota, w wysokości: 23 429,44 zł, stanowiła wkład własny Gminy Miejskiej Bolesławiec.
W wyniku realizacji przedsięwzięcia został osiągnięty efekt rzeczowy i ekologiczny polegający na usunięciu azbestu i wyrobów zawierających azbest w ilości: 39,630 Mg (tony).