Aby otrzymać nieodpłatną pomoc prawną, należy przed jej uzyskaniem przesłać na adres e - mail:
Po dopełnieniu tej formalności osoba uprawniona do otrzymania pomocy zostanie zapisana w systemie i otrzyma nr tel. do prawnika, który będzie udzielał pomocy prawnej w ramach pełnionego dyżuru.
Jednakże zgodnie z przekazanymi przez Ministerstwo Sprawiedliwości
i Dolnośląski Urząd Wojewódzki wytycznymi w wyjątkowej sytuacji uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub porady obywatelskiej może złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem ustnie przez telefon. Należy wówczas podać osobie rejestrującej następujące dane: imię, nazwisko, adres, numer PESEL (w przypadku braku numeru PESEL - numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość). Podczas rozmowy o osobą rejestrującą konieczne jest także wskazanie przyczyn uzasadniających niemożliwość przekazania podpisanego wniosku wraz z oświadczeniem.