Zadanie miało na celu likwidację wyrobów zawierających azbest z terenów nieruchomości zlokalizowanych na terenie Miasta Bolesławiec. Wnioski w tej sprawie składali mieszkańcy, właściciele i użytkownicy nieruchomości zlokalizowanych na terenie Bolesławca, a także dzierżawcy działek ogrodowych Rodzinnych Ogrodów Działkowych, którzy wcześniej zostali zinwentaryzowani w bazie azbestowej.
Prace obejmowały: odbiór, demontaż płyt cementowo-azbestowych wraz z załadunkiem oraz transportem i ich unieszkodliwianiem na składowisku odpadów niebezpiecznych.
Całkowity koszt zadania wyniósł: 36.248,34 zł, w tym kwota 70% dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, przeznaczonych na realizację gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest: 25.373,84 zł. Pozostała kwota 30% w wysokości 10.874,50 zł, stanowiła wkład własny Gminy Miejskiej Bolesławiec.
W wyniku realizacji przedsięwzięcia został osiągnięty efekt rzeczowy i ekologiczny polegający na usunięciu azbestu i wyrobów zawierających azbest w ilości: 61,032 Mg (tony).