Warto przypomnieć, że miesięcznik „Fujingaho” wydawany jest od ponad 100 lat przez Hearst Corporation. Ekskluzywny magazyn ma charakter lifestylowy i prezentuje takie tematy jak moda, styl, kuchnia, turystyka i sposoby spędzania wolnego czasu. W Bolesławcu przedstawiciele redakcji Fujingaho pracowali w składzie: redaktor – Yumi Matsunaga, fotograf – Hiroshi Abe i tłumacz – Izumi Fujita. Ekipa korzystała z atrakcji przygotowanych w ramach Bolesławieckiego Święta Ceramiki: targów ceramiki i miasteczka animacji ceramicznych w Bolesławieckim Ośrodku Kultury – Międzynarodowym Centrum Ceramiki. Japończycy brali również udział w wernisażu wystawy „Magia włoskiej ceramiki. Naczynia z Vietri sul Mare” w Muzeum Ceramiki. Odwiedzili sześć firm ceramicznych, które swoje produkty sprzedają na rynku japońskim: Galię s.c. Ceramikę Użytkową; Ceramikę Millena s.c. Dariusz Sikorski, Wiesława Seneszyn; Ceramikę Bolesławiecką Kalich; Fabrykę Naczyń Kamionkowych „Manufaktura” Sp. J. Smoleński&Zwierz; „Ceramikę Artystyczną” Spółdzielnię Rękodzieła Artystycznego oraz Zakłady Ceramiczne „Bolesławiec”, zapoznając się ze specyfiką produkcji w małych i dużych zakładach ceramicznych. W każdym z zakładów wykonano zdjęcia charakterystycznych form i dekoracji oraz przeprowadzono wywiady z właścicielami i zarządzającymi firmami. Redakcja odwiedziła również Muzeum Ceramiki, zapoznając się z historią bolesławieckiego rzemiosła. Spotkała się również na specjalnej prezentacji z Janiną Bany-Kozłowską, głównym projektantem w Zakładach Ceramicznych „Bolesławiec” oraz Anną Bober-Tubaj, dyrektor Muzeum Ceramiki w Bolesławcu.
- Efektem wizyty przedstawicieli redakcji miesięcznika „Fujingaho” jest 18-stronnicowy, bogato ilustrowany, artykułu o Bolesławcu i ceramice bolesławieckiej w noworocznym wydaniu czasopisma – informuje Anna Bober – Tubaj, dyrektor Muzeum Ceramiki, koordynator pobytu japońskiej redakcji w Bolesławcu.