Info1.pngSzanowni Państwo!

Przypominamy, że pomimo wprowadzonych ograniczeń w obsłudze klientów urzędów nadal można korzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej udzielanej przez prawników w ramach punktów nieodpłatnej pomocy prawnej.

Dyżury odbywają się stacjonarnie, a prawnicy są dostępni pod swoimi numerami telefonów.

Rejestracja odbywa się telefonicznie pod numerem: 75 612 17 19.

 

Aby otrzymać nieodpłatną pomoc prawną, należy przed jej uzyskaniem przesłać na adres e - mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wniosek o udzielenie pomocy za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

Po dopełnieniu tej formalności osoba uprawniona do otrzymania pomocy zostanie zapisana w systemie i otrzyma nr tel. do prawnika, który będzie udzielał pomocy prawnej w ramach pełnionego dyżuru.

Jednakże zgodnie z przekazanymi przez Ministerstwo Sprawiedliwości
i Dolnośląski Urząd Wojewódzki wytycznymi w wyjątkowej sytuacji  uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub  porady obywatelskiej może złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem ustnie przez telefon. Należy wówczas podać osobie rejestrującej następujące dane: imię, nazwisko, adres, numer PESEL (w przypadku braku numeru PESEL - numer paszportu albo innego dokumentu stwierdzającego tożsamość). Podczas rozmowy o osobą rejestrującą konieczne jest także wskazanie przyczyn uzasadniających niemożliwość przekazania podpisanego wniosku wraz z oświadczeniem.