c_200_140_16777215_00_images_stories_info_2020_02_rezonans_84346901_2699075400147362_5250816644296474624_o.jpg

Już wkrótce w bolesławieckim szpitalu będzie można korzystać z najnowocześniejszego w regionie rezonansu magnetycznego. Fabrycznie nowe, pięciotonowe urządzenie marki General Electric już jest w Zespole Opieki Zdrowotnej w Bolesławcu. Urządzenie zostało zakupione dzięki finansowej partycypacji wszystkich gmin powiatu bolesławieckiego.

 

Rezonans działać będzie w pracowni diagnostyki obrazowej, gdzie na ukończeniu są prace budowlane. Transport i montaż urządzenia to niezwykle duże wydarzenie logistyczne, do którego niezbędne było użycie ciężkiego sprzętu budowlanego, a także 20 wykwalifikowanych pracowników. Do końca lutego rezonans zostanie uruchomiony i odebrany. Pierwsze badania dla pacjentów szpitala będą wykonywane od połowy kwietnia 2020 roku, a zapisy na badania będą przyjmowane od początku marca.

 Urządzenie jest bardzo ciche podczas pracy. Czas badania, który na aparatach starszego typu trwać może nawet 50 minut, skrócony jest do 10 – 15 minut. Dodatkowo, badaniu obrazowemu poddać można – w jednym czasie – całe ciało pacjenta. To bardzo ważne szczególnie dla chorych zmagających się z nowotworem. Aparatura wykryje guza pierwotnego i ewentualne przerzuty w organizmie.

Cała inwestycja to koszt 4 mln złotych i obejmuje zakup rezonansu magnetycznego jako urządzenia, stacji lekarskich do opisu badań, urządzenia do podawania kontrastu, rozbudowę infrastruktury informatycznej i serwerowni, a także dostawę i wdrożenie oprogramowania do diagnostyki obrazowej i elektronicznej dokumentacji medycznej. Jak podkreśla dyrektor szpitala Kamil Barczyk, jest to jedna z największych i najważniejszych inwestycji przeprowadzonych w powiatowym szpitalu na przestrzeni ostatnich 10 lat. To pierwszy etap rozwoju bolesławieckiego szpitala jaki przewidziany jest w roku 2020. Jak zapowiada dyrektor, kolejne etapy inwestycji obejmą blok operacyjny, OIOM, mammograf, endoskopię oraz inne jednostki szpitalne. (info Starostwo Powiatowe)