Partner wiodący:  Powiat Bolesławiecki


Partnerzy projektu :
Powiat (Landkreis) Bautzen, Gmina Miejska Bolesławiec

Cel ogólny projektu: Podniesienie warunków i jakości kształcenia oraz jego dostosowanie do warunków transgranicznego rynku pracy

Wartość projektu ogółem: 1.739.002.22 euro

Dofinansowanie z Programu Współpracy INTERREG POLSKA – SAKSONIA 2014 – 2020:  916.946,90 euro

 

Wkład własny wszystkich partnerów:  822.055.32 euro.

 

Okres realizacji:01 sierpnia 2018 –31 lipca 2020

 

 

Projekt zakłada realizację czterech zadań,

które mają przyczynić do realizacji głównego celu.

Zadanie 1 Nowoczesne kształcenie zgodne z wymogami rynku pracy na transgranicznym obszarze

  1. Konferencja z warsztatami - potrzeby edukacyjne i potrzeby rynku pracy w transgranicznym obszarze wraz z opracowaniem materiałów pokonferencyjnych oraz procedury monitorowania potrzeb rynku pracy
  2. Szkolenia i warsztaty dla pracowników edukacyjnych - w zakresie m.in. nowoczesnych technik nauczania z wykorzystaniem technologii cyfrowych, nauczania specjalnego, bezpieczeństwa nauczania, interkulturowości
  3. Zakup tabletów  ze specjalistycznym  oprogramowaniem  na potrzeby  szkoły  specjalnej  w Hoyeswerdzie
  4. Zakup zestawu wyposażenia, w tym wyposażenia przeznaczonego na potrzeby szkolenia zawodowego dla Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych w Bolesławcu
  5. Promocja i ewaluacja projektu

Zadanie 2 Wyrównywanie poziomu i warunków kształcenia specjalnego na transgranicznym obszarze Polski i Saksonii

  1. Adaptacja i przebudowa budynku szkolnego na potrzeby Zespołu Szkół i Placówek Specjalnych w Bolesławcu dla osób niepełnosprawnych 
  2. Zakup samochodów do przewozu uczniów (osób niepełnosprawnych) szkoły specjalnej w Hoyeswerdzie

Zadanie 3 Budowa systemu kształcenia zgodnego z potrzebami transgranicznego rynku pracy

  1. Konferencja - Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych - potrzeby, kształt, funkcja
  2. Opracowanie koncepcji i dokumentacji projektowej z pozwoleniem na budowę i innymi niezbędnymi zezwoleniami i pozwoleniami dla Zakładu Aktywizacji Zawodowej
  3. Wizyty studyjne w Świerzawie i Panschwitz-Kuckau

Zadanie 4 Integracja kulturalna i sportowa młodzieży szkolnej transgranicznego obszaru

Polski i Saksonii

  1. Olimpiada uczniów ze szkół powszechnych i specjalnych z transgranicznego obszaru
  2. Spotkania teatralne - zajęcia i warsztaty teatralne, spektakl.
  3. Spotkania z piosenką warsztaty i koncert 
  4. Spotkania z historią (wizyty studyjne – zabytki transgranicznego obszaru) - zwiedzanie atrakcji turystycznych transgranicznego obszaru.
  5. Spotkania z ceramiką – warsztaty ceramiczne (Międzynarodowe Centrum Ceramiki w Bolesławcu).
  6. Warsztaty międzykulturowe czym się różnimy, co nas łączy