Każda z ośmiu grup przedszkolnych (łącznie 185 dzieci), przy nie zawsze sprzyjającej  pogodzie poznawała nazwy i zapachy ziół ogrodowych, tworzyła ziołowe woreczki zapachowe, spacerowała po ścieżce zmysłów, obserwowała zwierzęta, a nawet powierzała tajemniczej, drzewnej wróżce swoje życzenia.

W zależności od pogody, część grup znalazła również czas na gry i zabawy na pięknej łące.

 „Wielozmysłowa edukacja przedszkolaków” to ostatnie z zadań realizowanych w ramach projektu „Skarby natury – poznaj, poczuj, zrozum, naucz się chronić.  Bolesławieccy uczniowie nabywają postaw proekologicznych w kontakcie z naturą”.  

W ramach projektu zorganizowano wcześniej wiosenne warsztaty edukacji leśnej dla uczniów klas II bolesławieckich szkół podstawowych, w których uczestniczyło 381 dzieci oraz konkurs wiedzy o lesie pod nazwą „Las bliżej nas” dla 38 uczniów wyłonionych spośród uczestników warsztatów.

Działania warsztatowe objęły również 13 klas III szkół podstawowych (303 uczniów), którzy poznawali dziko rosnące rośliny łąkowe w ramach zadania „Niezłe ziółko”. Trzecioklasiści pojechali w tym celu do łąkę w pobliżu wsi Tomisław, gdzie uczyli się rozpoznawania i wykorzystania wybranych gatunków dzikich ziół.

Projekt „Skarby natury – poznaj, poczuj, zrozum, naucz się chronić.  Bolesławieccy uczniowie nabywają postaw proekologicznych w kontakcie z naturą” dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu na podstawie umowy nr 1930/D/EE/JG/2024  z dnia 04 września 2024 r.

Wartość projektu: 55035,56 zł

Wysokość dofinansowania: 33050 zł. https://wfosigw.wroclaw.pl/