Projekt „Wspólnie Wiemy Więcej www Bolesławiec” był dofinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020. Wartość projektu to 1 311 925,63 PLN. Głównym celem projektu był wzrost kompetencji kluczowych i umiejętności niezbędnych na rynku pracy oraz szeroko pojęta integracja uczniów polskich i ukraińskich ze szczególnym naciskiem na komunikowanie się w języku polskim.
Uczniowie uczestniczyli w zajęciach ceramicznych, teatralnych, plastycznych, filmowych, robotyki i druku 3D, zajęciach na basenie, wycieczkach i zielonych szkołach. Łącznie w projekcie wzięło udział ponad 650 uczniów, w tym 160 z Ukrainy i prawie 50 nauczycieli bolesławieckich szkół podstawowych. Spektakl kończący projekt był wspólnym przedsięwzięciem, podczas którego zaprezentowały się wszystkie szkoły.
Projekt pn. „Wspólnie Wiemy Więcej – www Bolesławiec” nr RPDS.10.02.01-02-0002/22 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Poddziałanie 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej - konkursy horyzontalne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Wartość projektu 1 311 925.63 PLN, w tym ze środków UE 1 115 106,72 PLN, budżet państwa 131 192, 62 PLN, budżet Gminy Miejskiej Bolesławiec 65 569,29 PL
Miasto Bolesławiec realizuje projekt:
pn. „Wspólnie Wiemy Więcej www Bolesławiec”
współfinansowanym ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program |
Regionalny Program Operacyjny Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 |
Priorytet 10. |
Edukacja |
Działanie 10.02. |
Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej |
Poddziałanie 10.02.01 |
Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej - konkursy horyzontalne – tryb nadzwyczajny
|
Nr Projektu
|
RPDS.10.02.01-02-0002/22
|
Wartość projektu: 1 311 925,63
Dofinansowanie: 1 246 329,34
w tym: wkład UE 1 115 136,72 Budżet Państwa: 131 192,62
Budżet Gminy Miejskiej Bolesławiec: 65 596,29
Uczestnikami projektu byli uczniowie ze wszystkich 5 szkół podstawowych
Celem głównym projektu jest wzrost kompetencji kluczowych i umiejętności niezbędnych na rynku pracy (rozumianych również jako umiejętność komunikowania się w j. polskim) oraz zwiększenie szans edukacyjnych i zniwelowanie deficytów u uczniów zobowiązanych do kontynuowania obowiązku szkolnego, którzy przybyli z Ukrainy do Polski w wyniku emigracji z terenów objętych działaniami wojennymi.
Projekt realizowany w okresie: 01.03.2023 r.- 30.11.2023 r.
Udział w Projekcie był bezpłatny.
Zrealizowano 53 zadania bezpośrednio z uczniami.
W zajęciach uczestniczyło blisko 500 uczniów polskich i ponad 160 uczniów Ukraińskich.
Przeprowadzono 2 szkolenia dla kadry pedagogicznej , w których uczestniczyło 50 nauczycieli .
W szkołach realizowano zajęcia o charakterze integracyjnym takich jak: zajęcia na basenie, warsztaty ceramiczne, teatralne, plastyczne, muzyczne, filmowe, z robotyki i druku 3D, krawieckie.
Uczniowie również uczestniczyli w tzw. „zielonej szkole” dla kl. I - III w Szklarskiej Porębie i dla kl. IV - VIII w Łebie , oraz jednodniowych wycieczkach do Wrocławia.
Zadanie podsumowujące realizacje projektu: dwa spektakle w podziale na klasy I-III i IV - VIII, które stanowią podsumowanie warsztatów teatralnych organizowanych w ramach projektu. Uczniowie zarówno z Ukrainy, jak i Polski chcą zaprezentować innym uczniom widowisko, które wykaże nabycie kompetencji kluczowych dotyczących posługiwania się językiem polskim.
Szkoły Podstawowe realizowały warsztaty: teatralne, plastyczne, muzyczne, filmowe, z robotyki i druku 3D, krawieckie,
MOSiR - realizował zajęcia na basenie (Termy i Orka),
Bok - MCC i Muzeum Ceramiki realizowały warsztaty ceramiczne.
Nauczyciele szkół podstawowych odbyli 2 szkolenia celem których było:
1) doskonalenie wiedzy na temat tworzenia się depresji i niskiej samooceny, poznanie metod pracy z osobą w depresji, doświadczającą traumy, rozwijanie szacunku dla osób z problemami natury psychicznej. Szkolenie dostarczyło wskazówek dotyczących organizacji procesu dydaktyczno - wychowawczego z dziećmi prezentującymi zachowania będące efektem doznanej traumy związanej z działaniami wojennymi na terenie ich ojczyzny.
Pozyskanie dodatkowych kwalifikacji w pracy w sytuacjach konfliktowych. Szkolenie przybliżyło nauczycielom metody efektywnego zarządzania konfliktem w klasie w sytuacji różnic kult