Założeniem przedsięwzięcia było pokazanie, jak wspaniałym doświadczeniem może być praca zespołowa i jakie pożyteczne efekty może przynieść. Odbyło się więc wiele działań mających na celu przybliżenie tematyki karnawału poprzez edukację i rozrywkę. W tym celu pedagodzy wykorzystali na zajęciach technologię TIK oraz sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.

Dzięki lekcjom z języka niemieckiego o tematyce „Karnawał w krajach DACHL” uczniowie zostali zaznajomieni z najważniejszymi zwyczajami i tradycjami karnawałowymi w krajach niemieckojęzycznych. Młodzież miała okazję skorzystać z tablicy multimedialnej, rozwiązując quizy i zagadki na platformie „Learning Apps”. Natomiast podczas warsztatów językowo-artystycznych uczniowie w celu wykonania masek karnawałowych, służących jako dekoracje, wykorzystali długopisy 3D zakupione w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości.

Młodzież uczestniczyła także w zajęciach prowadzonych przez Adriana Banysia pt. „Ewolucja tańca - przemiany tańca na przestrzeni wieków oraz jego zalety i rodzaje”. W czasie warsztatów każdy mógł dowiedzieć się wiele o historii tańca oraz jak zmieniały się style układów choreograficznych do utworów muzyki popularnej. Z kolei zajęcia związane z historią Polski w Konkursie Piosenki Eurowizji dla Dzieci uświadomiły uczniom, jak bardzo jest to popularny konkurs w naszym kraju oraz jak ważne jest odnoszenie sukcesów przez naszych reprezentantów na arenie międzynarodowej. Zdobyta wiedza stała się punktem wyjścia do przeprowadzenia wśród uczniów quizu „Kahoot” o uczestnictwie Polski w Eurowizji Junior.

Dnia 31 stycznia 2023 r. w ramach zabawy karnawałowej odbył się konkurs taneczny w rytmie hitów DANCE SHOW. Poszczególne reprezentacje kl. IV-VIII przygotowały interesujące układy choreograficzne do wybranych utworów. Młodzież tańczyła w rytm znanych przebojów. Najbardziej roztańczoną klasą okazała się klasa 5a. Uczniowie przybyli na zabawę w strojach karnawałowych. Wszyscy bawili się znakomicie, humor dopisywał zarówno uczniom, nauczycielom oraz rodzicom.

Podsumowaniem przedsięwzięcia było przygotowanie przez uczniów prac projektowych dotyczących tematyki karnawału, tańca i muzyki, która była realizowana podczas poszczególnych zajęć. Prezentacja prac nastąpiła w czasie zabawy karnawałowej.

Głównym celem przedsięwzięcia edukacyjnego „Karnawał w pełni!” było uświadomienie młodzieży znaczenia podejmowania wspólnych działań i współpracy. Z kolei okres związany z realizacją wyznaczonych założeń pozwolił uczniom doświadczyć wielu możliwości, jakie dają nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne, które ułatwiają uczenie się, nabywanie nowych umiejętności oraz komunikację. (info SP nr 3)