Z tematyką aktualnej pory roku nieodłączne są zajęcia przyrodnicze – sianie rzeżuchy, sadzenie cebulek oraz obserwacje wzrostu naszych hodowli. Starsze grupy poznają budowę kwiatu, w kącikach przyrody goszczą żonkile, hiacynty, tulipany, gałązki forsycji. Kwietny temat panuje także w pracach plastycznych – origami w kształcie przebiśniegów, hiacynty z kolorowych pasków papieru, piękne bukiety malowane farbami ozdabiają nasze sale. Dobrze znamy zwiastuny wiosny. Bardzo lubimy bociany – u młodszych przedszkolaków króluje piosenka, którą pamiętają zapewne także ich rodzice - „Kle, kle boćku”. Do nas już zawitały i ozdabiają parapet w grupie średniaków J U starszaków natomiast skaczą zielone żabki.
Pojawiły się także ostatnio zajączki i kurczaczki – znak, że Wielkanoc tuż tuż. Dzieci poznają tradycje związane z obchodami tego święta, nie tylko polskie. Poszukiwanie czekoladowych jajeczek, czyli „egghunt” to jeden z elementów tradycji anglosaskiej, o którym dzieci rozmawiają na zajęciach z języka angielskiego, a później praktykują ze swoimi paniami. W tym roku zajączek wielkanocny zrobił nam niespodziankę i odwiedził nasze przedszkole! Tak mu się spodobało, że został z nami na dłużej, ku niesamowitej radości dzieci. Mimo, że jest drewniany, często bywa nagabywany przez przedszkolaków z nadzieją, że poczęstuje je jeszcze małym słodkim co nieco J
Tworzenie pisanek, kartek świątecznych dla swoich rodzin, palm wielkanocnych – nie tylko przybliża polskie tradycje, ale także rozwija sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, koncentrację uwagi, a przede wszystkim pobudza kreatywność i daje poczucie satysfakcji z wykonanej pracy.
Ozdoby gotowe, teraz czas na przedświąteczne oraz wiosenne porządki! (info MPP nr 1)