Władysław Garnik kojarzony przede wszystkim z ceramiką tym razem pokaże swoje malarstwo i grafikę.

Władysław Garnik pochodzi z Podola. Ukończył studia na Wydziale Ceramiki Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych we Wrocławiu. Jest współzałożycielem działającej w latach 1976-1997 Grupy Twórczej „Nie Tylko My". W 1995 roku uzyskał tytuł Honorowego Członka World Crafts Council – Europe (Światowa Rada Rzemiosła). Przez wiele lat wykładowca ASP we Wrocławiu.
Ma na kocie około 20 wystaw indywidualnych: w Bolesławcu, Chorzowie, Krakowie, Wałbrzychu, Gdańsku, Lubaniu, Jeleniej Górze, Albstadt (Niemcy),Venray (Holandia), Brest (Francja). Brał udział w wielu wystawach zbiorowych w kraju i za granicą: Wrocław, Warszawa, Kraków, Poznań, Bolesławiec, Wałbrzych, Bolków, Gdańsk, Faenza (Włochy); Vallauris, Reims, La Borne, Auxerre, Vallauris (Francja); Drezno, Landau, Bobensheim-Roxheim, Wiesbaden, Saarbrueken, Frankfurt n/Odrą, Monachium, Frechen, Lubeka, Osnabruek (Niemcy); Nyon (Szwajcaria); Filadelfia, Baltimore, Pittsburg, Maui, Honolulu (USA); Dortrecht, Poperinge (Belgia); Luxemburg; Schalkwijk (Holandia); Beer Sheva (Izrael); Bornholm, Mittelfart (Dania); Ateny (Grecja), Regensburg (Niemcy), Braunau (Austria).

Może poszczycić się nagrodami:
1960 – II Nagroda w konkursie scenograficznym, Wrocław;
1973 – I Nagroda (ex aequo) w konkursie na pomnik, Legnica;
1979 – I Nagroda na I Biennale Ceramiki Polskiej, Wałbrzych:
1985 – III Nagroda na IV Biennale Ceramiki Polskiej, Wałbrzych;
1987 – Premio-Aquisto della Regione Emiglia-Romagna, Faenza, Włochy;
1987 – Grand Prix na V Biennale Ceramiki Polskiej, Wałbrzych;
1990 – wyróżnienie za zestaw użytkowy na Wystawie Ceramiki, Warszawa;
1992 – Prix Retraite Populaire na III Triennale Porcelany, Nyon, Szwajcaria;
1995 – Nagroda World Crafts Council – Europe na IV Triennale Porcelany, Nyon.


Jego prace znajdziemy w wielu muzeach w Polsce, na świecie i zbiorach prywatnych.

Wystawę będzie można oglądać do końca września. Wstęp bezpłatny.

Zainteresowanym polecamy:

http://www.garnik.pl/

Artyście pozostaje wczuwanie się w materię ... Rozmowę przeprowadził Lesław Kasprzycki. – Rocznik Bolesławiecki 2013, s. 100-102